Somemarkkinointi toimittaa viestin lähelle asiakasta
Sosiaalinen media on tärkeä osa yritysten markkinointia. Somemarkkinointi on keino tavoittaa potentiaalisia asiakkaita ja pitää yhteyttä jo olemassa oleviin asiakkaisiin. Somessa yritykset voivat luoda bränditietoisuutta, lisätä asiakaskuntaansa ja lisätä myyntiä.
Sosiaalinen media on nykyään yksi suurimmista tavoista saavuttaa laaja yleisö. Facebookissa on yli 2,8 miljardia käyttäjää, Instagramissa yli 1 miljardi käyttäjää ja Twitterissä yli 330 miljoonaa käyttäjää. Tämä tekee sosiaalisesta mediasta tehokkaan markkinointikanavan.
Somemarkkinoinnin tärkeys on myös siinä, että sosiaalisen median kautta yritys voi tavoittaa kohderyhmänsä erittäin tarkasti. Somessa voidaan kohdistaa mainoksia ja sisältöä tietyn ikä- tai sukupuoliryhmän, sijainnin ja kiinnostuksen kohteiden mukaan. Tämä mahdollistaa kohdennetun mainonnan ja markkinoinnin, mikä on tehokkaampaa kuin laajaan yleisöön suunnattu mainonta.
Sosiaalisen median kautta yrityksen on tärkeää tuottaa kiinnostavaa sisältöä. Sisällön tulee olla visuaalisesti houkuttelevaa ja puhuttelevaa, jotta se herättää kohderyhmän kiinnostuksen.
Usein kysyttyä
Ei se mitään, meillä on. Voimme tehdä somepäivityksiä yrityksen puolesta, ajastaa niitä ja laatia kampanjoita. Tarvittaessa voimme luoda yritykselle sopivat sosiaalisen median kanavat
Kyllä voi. Se on joskus hyvä tapa esitellä yrityksen elämää somekanavissa niille, jotka eivät kanavia käytä. Samalla pystytään hankkimaan uusia seuraajia, jolloin potentiaalisten asiakkaiden määrä kasvaa
Tässä kuten muissakin markkinoinnin toimissa, voi tukeutua ulkopuoliseen ammttilaiseen. Ehkä yrityksestäsi tai palveluistasi keksii vaikka mitä mielenkiintoista kerrottavaa!
Haluatko kysyä lisää verkkosivuston suunnittelusta tai tarvitsetko hyvää tekijää sivuillesi? Ota yhteyttä!